понедельник, 15 сентября 2014 г.

Արվեստի անահատական ատաջադրանք

Լեոնարդո դա Վինչին (Ապրիլ 15, 1452 թ., ՎինչիԻտալիա — Մայիս 2, 1519թ.,ԱմբուազՖրանսիա), վերածննդի իտալացի գեղանկարիչքանդակագործ,ճարտարապետերաժիշտգրողմաթեմատիկոսմեխանիկքաղաքագետ ևգյուտարար։Ամենահայտնի ստեղծագործություններն են «Մոնա Լիզան» («Ջոկոնդա», ԼուվրՓարիզև «Խորհրդավոր ընթրիքը»։ Լեոնարդոն առաջինն էնախագծել ժամանակակից հրասայլի նախատիպըջրային կոստյումըտարբերզենքերթռչող սարքեր և այլն։ Նախագծել է նաև Կոնստանդնուպոլսում Բոսֆորինեղուցի կամուրջը։

Կենսագրություն
Ի ծնե տրված անունը «Լեոնարդո դի սեր Պիերո դա Վինչի» էորը նշանակում է«Լեոնարդոն՝ պարոն Պիերոյի տղան Վինչիից»Ծնվել է Ֆլորենցիայից ոչ հեռուգտնվող Վինչի քաղաքի մոտակա Անկավինո գյուղակում։ Լեոնարդոյի հայրը 25-ամյա նոտար Պիերոն էրիսկ մայրը՝ Կատերինանգեղջկուհի էրորի մասին գրեթեոչինչ հայտնի չէ՝ ոչ ազգանունըոչ տարիքը և ոչ էլ արտաքին տեսքը։ Լեոնարդո դաՎինչին ծնվել է 1452 թապրիլի 15-ին։Ֆլորենցիայում 1476 թսկսած աշակերտել էԱնդրեա դել Վերոկքիոյին։ Հետագայում լքելով Ֆլորենցիան Լեոնարդոն՝ որպեսճարտարապետհիդրավլիկայիպաշտպանական շինությունների և մեքենաներիմասնագետ ծառայել է Միլանի դուքս Լուդովիկո Մորոյին։ Չնայած Լեոնարդոնապօրինի ծնված երեխա էրսակայն Պիերոն անմիջապես ճանաչել է հայրությունը ևնույնիսկ ներկա գտնվել իր որդու կնքման արարողությանը։ Ծննդից հետոԼեոնարդոյին մոր հետ միասին ուղարկում են Անխիանո գյուղորտեղ վերջինսբնակվում է շուրջ 4 տարիորի ընթացքում Պիերոն ամուսնանում է իր չորսկանանցից առաջինի հետ։ 16 տարեկան այդ աղջնակը սոցիալապես ավելի բարձրդիրք էր գրավումքան Լեոնարդոյի մայրըսակայնդժբախտաբարվերջինսանպտուղ էր։ Հավանաբար հենց այդ պատճառով էլ Պիերոն ընդունում է որդուն իրտանըորտեղ Լեոնարդոն սկսում է ապրել մեծաքանակ հարազատների հետմիասին։ Այդ շրջանի հետ է կապված Լեոնարդո-գեղանկարչի ստեղծագործությանծաղկումը։
Մանրամասներ կյանքի վերաբերյալ
Ինժեներտեխնիկանատոմհեռանկարի մասնագետ Լեոնարդոնբազմակողմանիության ինչ-որ հրաշք դարձավ։ Ուսումնասիրության առարկադարձող ամեն մի բնագավառում նա կանոնավորապես ընդլայնում ու խորացնում էրիր գիտելիքներըստուգում փորձով ու կապ ստեղծում մաթեմատիկայի հետ։ Նրագիտելիքները վիթխարի էին։Նկարիչը՝ չհանդուրժելով անարդարությունը,գժտություններն ու անմիաբանությունըիր ողջ կյանքում ստիպված էր թափառել.աշխատել է ՄիլանումՖլորենցիայումՀռոմումՎենետիկում։ Նյութական իսկականապահովվածություն նա Իտալիայում երբեք չունեցավայնպեսինչպես ունեինՏիցիանըՌաֆայելըՄիքելանջելոն կամ նույնիսկ իր համեմատությամբ այնպիսիմի համեստ նկարիչինչպես Ջուլիո Ռոմանոն։ Իսկ ժամանակ առ ժամանակ նաԻտալիայում իրեն իսկապես ավելորդ էր զգում։ Ճանաչված չլինելըկուլտուրապեսմիայնակության զգացումը նրա ողբերգությունն էր։ 1517 թ.-ին Ֆրանսուա Iթագավորի հրավերովորպես «թագավորական առաջին նկարիչճարտարապետ ևմեքենաշինարար», տեղափոխվել է Ֆրանսիաորտեղ ապրել է մինչև կյանքիվերջը։Նախագծել է ՏուրԲլուաՍաոն ոռոգման ջրանցքը և ճարտարապետականգլուխգործոց Շամբորի դղյակը։Ֆլորենցիայում նկարչության ու քանդակագործությանընդհանուր ուղղությունը ռեալիզմն էրքանզի այն հիանալիորենհամապատասխանում էր ֆլորենտական բուրժուազիայի շահերին ու ճաշակին։ Եվհետևաբար Լեոնարդոն նույնպես ռեալիստ էր։ Նրա տարերքը ստեղծագործություննէրիսկ մեթոդը՝ գիտական հետազոտությունն ու ստացված արդյունքներիստուգումը փորձի միջոցով։Լեոնարդոն ոչինչ չէր հորինում և ոչինչ հիշողությամբ չէրնկարում։ Նա ասում էր՝Այն վարպետըորը իրեն կներշնչիթե կարող է իրհիշողության մեջ պահպանել բնության բոլոր ձևերն ու ստեղծագործություններըինձվերին աստիճանի տգետ կթվարքանզի բնության ստեղծագործություններն անվերջենիսկ մեր հիշողությունն այնքան անսահման չէոր ամեն ինչի բավարարի։Այդպատճառով էլ նա միշտ փոքրիկ նոթատետրեր ու ալբոմներ էր պահումորոնքհենցոր վերջանում էիննորով էր փոխարինում։Ֆլորենցիան Լեոնարդոյին տեսնում էրմիշտ անթերի հագնված։ Նա քաղաքում քայլում էր հպարտ։ Բարձրահասակ էր,գեղեցիկշեկխնամված մորուքովբերետը գլխինհագին՝ բաճկոնուսերին՝ կարճկարմիր թիկնոցիսկ գոտկից կախված շղթային միշտ ամրացված էր փոքրիկ միալբոմուր ճեպանկարներ էր անում ու նոթեր գրառում։ Դեմքը պարզ էրկարծես ոչմի նոթ չարտահայտող։ Իր կյանքից նա ոչ ոքի չէր գանգատվումպատվերներիետևից չէր վազումիսկ տրված պատվերներն էլ չէր շտապում ավարտել։ Կարող էրթվալոր նա մեծահարուստի նման է աշխատում և մեծահարուստի նման էլ ապրում։Իսկ Լեոնարդոն աղքատի պես էր ապրում և աշխատում էր գիտնականի նմանոչ թե«կուտակողի»։Երբ Լեոնարդոյին որևէ աշխատանք էր հանձնարարվումնա ինքն էրանձամբ մշակում պլանըշատ էլ հաշվի չնստելով պատվերի պայմանների հետ։Լեոնարդոնսակայնաստիճանավոր տգետ ամբոխին միշտ էլ անհասկանալի էթվացելև նրան շատ անգամ են մեղադրել կախարդ լինելու և քրիստոնեականաշխարհի մայրաքաղաքը պղծելու համարդիակներ հերձելու և հերետիկոս լինելուհամար։Սակայն կային նաև մարդիկորոնք նկատեցին Լեոնարդոյի և իր նախնիներիտարբերությունը։ Նրա անունը հիշատակվում է իր ժամանակի 5 խոշորագույննկարիչների շարքում՝ ՄանտենիաՋորջոնեԼեոնարդոՌաֆայելՄիքելանջելո։Վազարին Լեոնարդոյին դնում է իտալական արվեստի նոր շրջանի սկզբին։Վերածննդի դասական արվեստը սկսվում է Լեոնարդոյով։1519 թվականի ապրիլի23-ին նա մարդ ուղարկեց նոտարին կանչելու և թելադրեց իր կտակը։ Կտակիամենակարևոր կետն այն էրոր բոլոր ձեռագրերըորպես սեփականություն,անցնում էին Ֆրանչեսկո Մելցիին, «միլանցի ազնվականին»՝ «ի պարգև իր համարթանկագին ծառայությունների՝ ցույց տրված անցած ժամանակներում»։ Եղբայրներըստացան Ֆլորենցիայում պահպանվող 400 սկուդին և Ֆիեզոլյան կալվածքըորը նադատարանի միջոցով նրանցից վերցրել էր 1507 թվականին։Մի քանի օր անց՝ 1519թվականի մայիսի 2-ին Լեոնարդոնինչպես վայել է բարի կաթոլիկին,հաղորդություն ընդունեց և վախճանվեց։ Երկու օր հետո նրան թաղեցին Ամբուազիեկեղեցիներից մեկում։ Մելցին Լեոնարդոյի ձեռագրերից դուրս բերեց նկարչությանըվերաբերող գրառումների մի մասըցրված նոթերը մի կերպ համակարգեց ևհրատարակեց «Նկարչության մասին տրակտատ» խորագրով։Որպես գիտնական ևճարտարագետ՝ դա Վինչին դիտարկումներով հարստացրել է ժամանակի գիտությանգրեթե բոլոր բնագավառները։ Ձեռագրերում եղել են թռչող սարքերի,պարաշյուտներիջրանցքներիկախովի կամուրջներիմետաղահալմանվառարաններիտպագրական և հողափոր մեքենաների նախագծեր։
Նա առաջինն է բուսաբանությունը դիտել որպես ինքնուրույն կենսաբանականգիտությունտվել բույսերի արևամետությանարմատներում նյութերի շարժմաննկարագրությունը։ Սակայն տեխնիկայի ցածր մակարդակի պատճառով Դա Վինչինչի կարողացել իրականացնել իր նորարարական մտահղացումները։
Նրա գրական երկերի մեծագույն մասը հավաքված է խոշոր գրապահոցներում՝ՓարիզումԲրիտանական թանգարանումՎինձորի գրադարանումՎիկտորիայի ևԱլբերտի թանգարանումՄիլանի Ամբրոզիանում և այլուր։ Դրանց զգալի մասըհրատարակված է։

Ըստ որոշ ուսումնասիրողների՝ 1481-1482 թթԼեոնարդոն այցելել է ԿիլիկյանՀայաստան։‌[փա՞ստԼեոնարդո դա Վինչիի «Հայկական նամակներ» ձեռագրումնկարագրված են հայկական բնաշխարհի տեսարաններնշված է Հայաստանիմասին գիրք գրելու նրա մտադրության մասին։ Նկարչի՝ Հայաստանում լինելուենթադրությանն իրական հիմք են տալիս նաև Էջմիածնի Մայր ՏաճարիԲագարանիԿաթողիկեիՍուրբ Հռիփսիմե եկեղեցուԻրինդի և Ավանի եկեղեցիների նրաէսքիզները։ Նա ծանոթ է եղել և օգտագործել է հայկական կավ ներկը։

Комментариев нет:

Отправить комментарий